5 października 2013

TIFF

18 października rozpoczyna się we Wrocławiu TIFF FESTIVAL. Nie wspominałam wcześniej o edycji '2012 i pomyślałam, że zbliżające się wydarzenie może być dobrą do tego okazją.

Rok temu TIFF (Trochę Inny Festiwal Fotografii) był organizowany po raz drugi. Gdy tylko zobaczyłam informację o wolontariacie, nie wahałam się ani chwili. Jedynym problemem pozostawał wybór sekcji, w której miałam działać (logistyka, administracja, informacja, promocja...). Ostatecznie zdecydowałam się na ekipę techniki, której głównym zadaniem było m.in. przygotowywanie przestrzeni, w której miały odbywać się wystawy oraz montaż prac. Stwierdziłam, że jeśli chcę poznać działanie festiwalu "od kuchni" i być blisko zdjęć, to będzie dla mnie najlepsze miejsce.

Przed rozpoczęciem Festiwalu najwięcej czasu spędziłam w Browarze Mieszczańskim, gdzie miejsce miały sekcje "Program Główny", "Basen", "Debiuty" oraz "Publikacje". W Browarze malowałam ściany, wchodziłam do wielkich kadzi, zamiatałam, odmierzałam, wieszałam. I najważniejsze - poznałam Grzegorza Przyborka i Ditę Pepe - artystów Programu Głównego. Dita jest niesamowita i zdecydowanie zasługuje na osobny wpis :)  
W tym roku TIFF zmodyfikował nieco nazwę (nie jest to już "Trochę Inny Festiwal Fotografii", a "TIFF Festival"). Hasło przewodnie trzeciej edycji to REAL/FAKE PHOTOGRAPHY. Dokładny opis sekcji i miejsc znajduje się na stronie tiffcollective.pl. Ja na pewno jeszcze o nim napiszę.

Poniżej krótkie wspomnienie zeszłorocznej edycji - "Proces W Konstrukcji" (nawiązanie do "Konstrukcji  W Procesie").
TIFF 2012_02
"Program Główny" to prace artystów pochodzących z trzech krajów - Polski (Grzegorz Przyborek), Czech (Dita Pepe, jej praca na zdjęciu poniżej) oraz Niemiec (Sascha Weidner). 
TIFF 2012_01
Sekcja "Debiuty" prezentowała cztery projekty młodych, dopiero odkrywanych artystów. Na zdjęciu jedna z prac projektu "Źródło/Ojciec" Marty Zgierskiej i Macieja Rukasza.  
TIFF 2012_04
"Basen" to projekt, który łączył nie tylko fotografów, ale również artystów zajmujących się sztuką performance czy video. Każdy uczestnik miał do dyspozycji "basen", czyli starą kadź, w której warzono piwo - w nich przez kilka dni tworzyli, a potem prezentowali swoje instalacje publiczności.
TIFF 2012_03
W sekcji "Szkoły" zaprezentowane zostały prace studentów czterech szkół: PWSFTviT w Łodzi, Instytutu Twórczej Fotografii w Opavie, Akademii Fotografii z Warszawy oraz Szkoły Fotografii AFA z Wrocławia.
TIFF 2012_06
TIFF 2012_07

PS. Od dzisiaj można mnie odwiedzać na Facebooku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz